Downloads & reglementen
Overgang naar het volgende leerjaar
Wanneer gaat mijn kind over in de onder- en de bovenbouw? Kijk hier voor de Overgangsnormering
Anti-pestprotocol en protocol sociale media
Op mycollege wordt pestgedrag niet geaccepteerd. Pestgedrag wordt aangepakt via ons anti-pestprotocol. De anti-pestcoördinator op mycollege is dhr. R. Bal. Hij monitort de sociale veiligheid op school en levert een actieve bijdrage aan initiatieven om deze te verbeteren. Zijn rol wordt verder beschreven in het antipestprotocol. Ook is er een protocol hoe we omgaan met sociale media.
Kledingvoorschrift op mycollege
Medicijngebruik en medisch handelen
- Paracetamol wordt niet verstrekt op school. Leerlingen zijn natuurlijk wel vrij zelf paracetamol mee te nemen.
- Voor leerlingen met medische aandoeningen als diabetes en allergieën wordt een apart protocol opgesteld die ondertekend wordt door ouders. BHV-ers zullen de handelingen die uitgevoerd moeten worden op zich nemen. De protocollen worden per mail gedeeld, in Magister geregistreerd en worden op de bekende plekken in school gehangen: administratie, receptie en personeelskamer.
- Voor leerlingen die extra medicatie (meestal methylfenidaat) op school moeten hebben liggen omdat de inname soms vergeten wordt, zal ook een overeenkomst opgesteld worden die ondertekend moet worden door ouders en leerling. Medicatie wordt bewaard op het kantoor van de teamleiders. Er wordt elke keer als een leerling medicatie komt halen een aantekening gemaakt zodat er goed in de gaten gehouden kan worden hoe vaak een leerling medicatie komt halen.
Het uitgebreide protocol medicijnversterkking
AVG
AVG staat voor algemene verordening gegevensbescherming, een wet die enige tijd geleden van kracht is gegaan.
De AVG is een Europese wet die de privacy van mensen beschermt. In het kort gezegd, zorgt de AVG ervoor dat organisaties en bedrijven de persoonsgegevens van mensen op een juiste en veilige manier verwerken.
De AVG heeft onweerlegbaar zijn invloed op de organisatie van de school. mycollege maakt deel uit van onderwijsgroep Galilei. Vanwege de specifieke regelgeving heeft Onderwijsgroep Galilei hiervoor externe hulp ingeschakeld van adviesbureau Privaty, dat de scholen op het gebied van gegevensbescherming adviseert en begeleidt.
Heeft u vragen, opmerkingen of klachten op het gebied van de AVG, dan kunt u contact opnemen met:
dhr. D. Dubois: d.dubois@privaty.nl.
Klachtenregeling
Op onze school vinden we openheid en vertrouwen belangrijk. Meestal loopt alles goed enzijn we samen tevreden over hoe het gaat. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet helemaal blij mee bent. We vinden het belangrijk dat je weet waar je danterechtkunt.
Heb je eenklacht, bezwaar of opmerking over iets op school? Neem contact op met de mentor of schoolleiding. We luisteren naar je en zoeken samen naar een oplossing.
Komen weer samen niet uit, dan zijn er duidelijke afspraken over hoe je een klacht ofbezwaar kunt indienen. Op de website van Galilei staan alle regelingenoverzichtelijk uitgelegd, met informatie over de stappen die je kunt nemen.
klik hier voor meer informatie
Klachten ongewenst gedrag
Bij klachten over ongewenst gedrag op school, zoals: pesten, ongewenste intimiteiten, discriminatie, agressie en geweld, kunnen ouders/verzorgers en kinderen een beroep doen op de ondersteuning door de vertrouwenspersoon op school. De vertrouwenspersoon luistert naar u en geeft informatie over mogelijke vervolgstappen.
Contactgegevens vertrouwenspersoon
Mw. C. Schrijver, 0181 – 622033, c.schrijver@my-college.nl
Dhr. A. Nelemans, 0181 – 622033, a.nelemans@my-college.nl
Overige klachten
Het kan gebeuren dat een leerling of een ouder/verzorger een klacht heeft over bijvoorbeeld de begeleiding op school of over de totstandkoming van een rapportgegeven. In de meeste gevallen wordt een dergelijk probleem door de betrokkenen zelf opgelost. Maar wat als dat niet tot tevredenheid van de partijen gebeurt? Of als de situatie er zich niet toe leent om rechtstreeks contact op te nemen met de desbetreffende persoon? Dan staan de volgende mogelijkheden open:
Klachtrecht bij de schoolleiding
- Als een leerling of ouder/verzorger een klacht heeft over een handeling van een medeleerling of een personeelslid dan wel de beslissing van een personeelslid, kan deze klacht mondeling dan wel schriftelijk ingediend worden bij de schoolleiding.
- Mondelinge klachten worden vervolgens informeel en snel afgehandeld.
- Schriftelijke klachten worden geregistreerd en eveneens zo snel mogelijk, in opzet binnen drie schoolweken, afgehandeld.
- Een klacht die niet naar tevredenheid van de klager is afgehandeld, kan voorgelegd worden aan het bestuur en vervolgens, zo nodig, aan de landelijke klachtencommissie. Het bestuur vermeldt bij de afhandeling van de klacht de procedure met betrekking tot de landelijke klachtencommissie.
Om het Veiligheidsplan van mycollege te lezen: klik hier
Integriteitsbeleid
mycollege is een onderdeel van de Galilei scholengroep. Informatie over het Integriteitsbeleid vind je hier.
van 8.00 tot 16.30 uur
Neem contact op!