Als een leerling niet naar school kan komen wegens ziekte, ongeval of een andere oorzaak, dan moet de ouder of verzorger de absentenadministratie (niet de mentor) hierover inlichten (0181- 622033). Afgelopen jaar is hiervoor een geautomatiseerd telefoonbeantwoordingssysteem ingevoerd. Dit werkt met een keuze menu waarbij u de boodschap 24/7 kan inspreken.
Met nadruk wijzen wij erop dat het reglement de ouders/verzorgers verplicht deze meldingen te doen, omdat:
a het verzuim anders als ‘ongeoorloofd’ wordt genoteerd (wat strafconsequenties voor de leerling kan inhouden);
b er dagelijks een controle wordt gehouden op afwezige leerlingen en wij u dan onnodig bellen over de absentie van uw kind. Wanneer de leerling weer op school komt, brengen de ouders/verzorgers de school hiervan telefonisch of schriftelijk op de hoogte.
Ouder(s)/verzorger(s) kunnen thuis via internet inloggen in Magister. Op die manier kunnen zij de registratiegegevens (absent, huiswerk, boeken e.d.) van hun kind dagelijks bekijken